måndag 6 februari 2012

Äventyrslusten

Lusten är på semester, hoppas att den återkommer snart.
Var ute och fiskade med min nya vän Protor, Mini och aninnanana (ingen som vet vad hon igentligen heter, hon är danska) Kvällen började med att jag skrek och hoppade upp o ner i båten för jag hade fått en stor jävla fisk på kroken!!! Han suckade och sa:
U got bottom på sin mysiga Indiska dialekt.
Jag vägrade inse sanningen och drog o drog för den rörde minsann på sig!!! Visade sig att det var vågorna och alldeles riktigt ..... BOTTEN!
Men precis innan Mini kräktes av sjösjuka fick jag den minsta fisken som skådat en fiskebåt från ovansidan!
Jag var ganska glad, men när jag lirkade ut kroken ur munnen började han prata med mig! En "Babbelfish" tänkte jag! Men helt vanlig blipp bluppande firre! som kunde nån slags morsekod!
Jag tackade för fisken och släppte i honom i det stora blå. Han gjorde ett tappert försök att hoppa upp och bita mig innan han försvann ner i djupet =)

Skitfiske på er

1 kommentar:

  1. Du är på semester, låt lusten komma tillbaka när den vill, precis som du!! ;)
    Puss o Kram på dig!!

    SvaraRadera