onsdag 8 februari 2012

Tid att tänka


När vi kom till Goa flygplats slog hettan emot oss när vi klev in i lokalen och medans väskorna rullade in på bandet ökade oron för "vart la jag mina flipp flopp" Dom låg ju självklart i ena sidofacket där jag alltid lägger dom.Enklast att fixa en taxi är att gå till ett Taxibås och förbetala en "bulle" Fredrik började sitt möte med Indien genom att tappa sina 6000 rupie på marken, händer blandades med fötter och nästan allt återfanns.
Taxichaffisen frågade om vi gillade Indisk musik, 30sekunder senare glider vi i rasande fart mot Norra Goa i hans förminskade minibuss för 4personer med Punjabi på högsta volym i hans pimpade högtalare.
Många helvetesresor har jag varit med om men den här var lätt coolast.
Väl framme i Anjuna hittade vi ett rum för 40spänn/natt Stället låg precis på stranden och drevs av en hårt arbetande familj, När jag skriver familj menar jag verkligen alla!
Rummet sög men jag tycker det är bäst att börja på botten, som tur var höll magen ihop hyffsat då rummet saknade både Toalett och Feng Shui.

Vi träffade Nadja (från Bali 2011) Hon hade ett helt gäng med sköna människor i sitt sällskap och dom hade koll på alla smultronställen och vilka barer som hade efterfest då Indiska regeringen hade bestämt att det kommande valet är det viktigaste på länge och därför stängde alla och då menar jag ALLA ställen kl 23:00.
för att folket ska vara i fint skick till valet, jag som tyckte sverige var fuckat med sitt löjliga systembolag.
Enda sättet det gick att kringgå var att muta rätt polis på rätt plats.
Hade en astrevlig vistelse men nya äventyr väntade så vi fixade en privat chaufför som hettte Ronnie och han var den mysigaste, trevligaste  Indiska man jag träffat. Hans "drivingskillz" överträffade alla andra i Indien.
Vi pratar i telefon titt som tätt.
Nu kom min Chicken Tikka in....

Var var jag?   jo Ronnie, han körde ner oss till södra Goa och jag vet nu allt om hans familj, bilaffärer, sjukdom och kärleksliv.
Jag hade miljoner frågor och då fredrik stoppade i lurarna hade jag ingen annan att prata med.
Palolem var vid första anblicken ett sandigt PARadis, Vart jag än tittade såg någon mer tindrande sprudlande kär än den andra. PARadis för PAR.
Hotellet som vi fått rekomenderat var fullt och mannen som jobbade där var rulltig och såg "schtekig" ut så trodde jag aldrig att jag skulle kunna trivas i Palolem. Men det gör jag, har varit på många ställen som varit närmre paradiset än det här men
Palolem får duga för stunden, jag är helt slut i kropp och själ.
Jag har inte insett hur jobbigt det har varit på sista tiden tills jag kommer på mig själv med att stå längst ut på en udde och titta på
den vackra solnedgången. Det slår mig att livet är omkullkastat och aldrig kommer bli detsamma. Jag har ingen som tar hand om mig eller
älskar mig kompromisslöst.
Hade nog inte dagdrömt mig bort till udden om inte boken "En Dag" precis slutat i missär. En bok om livet, kärleken, döden och framförallt det som
aldrig kommer komma igen.
Nu kom min fruktsallad in.....

var är jag? ja just det i Paradiset. Blev lite extra disträ då en snygg tjej frågade om hon fick sätta sig vid min softa (Soft Soffa)
Fredrik blev magsjuk just den kvällen det var "silent noise" (en club som inte har musik i högtalarna utan i hörlurar, det kommer bli stort i europa)
Jag gick dit och på vägen hem satte jag mig ganska lägligt bredvid en väldigt rolig dansk tjej.
Efter att jag informerat henne om den skyddande effekten i Gin Tonic beställde vi in ett par till. Vi hängde med henne ett par dagar innan hon skulle iväg innåt landet för nya äventyr. Är väldigt glad över att jag inte gjorde något taffligt försök att hångla med henne då jag är säker på att jag verkligen behöver vara själv under min själsliga resa.
Men det betyder inte att man inte kan ha asroligt o garva åt månen, så det gjorde jag.
Har verkligen saknat att garva och inte tänka på fram o baktid, bara skratta i nuet.

Nu kom servitören och undrade om jag inte skulle lägga in en stöt på fröken i hörnet av softan.

Idag var jag, Fredrik och "Eggi" i ett naturreservat och letade efter vilda djur, vi hittade en Cobra, krokodil och rådjur.
Min stortå hittade en stor sten och blodet hittade marken. Fick förstklassig hjälp på skogvaktarstationen så förhoppningsvis blir det bättre imorgon.
Jag brukar ju alltid lyckas med något riktigt klantigt på varje resa.

Allt är billigt här och jag njuter av maten, men min mage ser ut som om jag vore gravid, jag vet inte om jag är gasig eller helt plötsligt blivit tjock!
Dags att göra dom där armhävningarna varje morgon. Har faktiskt varit duktig och gått till gymet 2ggr =)
Är ganska roligt att min syster har lärt sig hur man använder Facebook och är ganska duktig på att kommentera, hälften av kommentarerna är ganska torra men
jag är ändå glad för hennes angagemang.

Kärlek

1 kommentar:

  1. Jag prata med mig själv en stund där... och svara på din 'fråga'
    Meh! Dom ligger ju i ytterfacket!! Heeej!!!

    SvaraRadera