torsdag 14 juni 2012

Epilog?

Stödord till mina memoarer.
Det var en gång

Pappa
För 40år sedan cyklade pappa Torbjörn till min ovetande mamma Jasna. Ett hippieläger i Scottland, ovetande om att hon skulle föda två små underbarn och flytta till Sverige.
bygger hus på femöre, odlar biodynamisk mat och tvättar tygblöjor i vattenbrynet.
2 grannar bygger också hus, råkar vara bröder till Torbjörn.
Farbröder hjälper inte till och bryr sig mer om pengar än lycka.

Dottern utbildar sig till      ...   Ja ingen vet men i skolan gick hon.
Sonen behöver ingen utbildning för han är söt som socker och kan charma till sig jobb.

Far o Son

Mor och Son

Min bästa vän


gymnasie  bla bla bla, träffar tjej och håller ihop i 7år.
Mamman får cancer, den botas och kommer tillbaka i lagom tid när pappan får cancerbesked och dör inom en månad.
Sorg och elände.
Träffar en ny tjej, allt ser ljusare ut för en stund.
Tjej gör slut, mamman blir sjukare men ger upp kampen och dör vid hans sida.

Sorg och elände.

Den lilla pojken blir man och flyr inte längre.
Dottern tycker inte om sitt hus så hon bestämmer att gå över kistor och lik för att hitta ett nytt.
Hon tar mer än hon förtjänar och vips står den lilla pojken där igen, utan:
-Ma, Pa och syster.
Livet blir dystert igen och målet är ur sikte. Fattig och utblottad letar han efter mening och den tredje kärleken.

Jag kommer aldrig ge upp och jag kommer aldrig säga att jag fått nog!

4 kommentarer:

  1. Känns som att du behöver ta en fika med mig snart. Hör av dig om du har vägarna förbi BIG Oxd. Annars måste jag komma in och fika sönder din crib ;-*

    SvaraRadera
  2. Jag är ordlös. Jag känner så mycket värme för dig och önskar att du kunde ta emot den. Kramar i mängder/ hanna.

    SvaraRadera
  3. Jag läser ... Jag tänker... Hur kunnde det bli så fel?? Vill krama dig

    SvaraRadera