onsdag 11 april 2012

Det var så verkligt och du var så nära!

Drömde om pappa inatt.
Det var första gången sen han gick bort. Mamma och jag skulle gå in i huset, jag gick först in. Där var pappa med armarna i kors och uppjagat ansikte. Han sa att jag skulle akta mig, han sa det nästan hotfullt. Jag vaknade och allt var så verkligt och jag var klarvaken! Aldrig förr har en dröm varit så kort och äkta. Det konstigaste var att morgonen efter kom jag ihåg att jag drömt och VAD det handlade om! Vanligtvis finns drömmen kvar som en känsla bara för att försvinna inom ett par sekunder. Packade min väska och åkte ner för berget och precis när jag åker ut på stora vägen kör jag omkull med hojjen och med en hårsmån susar en pickup förbi min glidande kropp!
Jag är ok och jag kunde lika väl ha varit död! Tack pappa jag älskar dig också, hälsa mamma detsamma.

2 kommentarer: