tisdag 10 april 2012

Long time no love u long time

Kära alla fem läsare, jag hoppade visst över ett land....
Jag åkte till kambodja utan att ha en aning om vad som väntade mig, jag kan inte ens beskriva hur vackert och coolt det var =)
Bodde på en gammal oxelösundares hotell och vi blev bra vänner, allt detta har jag att tacka mange lind.
Han föreslog/bestämde att jag skulle minsann åka förbi kambodja o hälsa på den här Linkan...
Stort tack till er båda!

Hamnade i Thailand och flög direkt till Koh Samui bara för att vandra runt och leta nåt slags budget hotell.
Efter att ha blivit ovän med alla tre hotellägare jag besökt hittade jag slutligen en man som stängde sin fiskaffär och erbjöd sig att skjutsa mig och mina 35kg packning på hans mopoped! Tacksamt då jag var nära bristningsgränsen!
Dagen efter begrundade jag gårdagen och kom fram till att jag inte hade en aning om hur mycket thailändska baht var i förhållande till svenska kronor...
Kanske inte var så dyra rum ändå  :)

Landade i Koh Phangan för att återförenas med 2st trevliga tjejer jag mötte på Bali, Dom hade minsann tagit reda på hur man skulle festa in en fullmåne! Fy fasiken vad White Trash!! Men jag älskade det!
betyder det att jag är ett "vitt skum"? nej naturligtvis inte. Men som jag har tänkt många ggr under resan "When in Rome"

Tjejerna åkte vidare till Laos för att testa "tubing" men efter en snabb googling insåg jag att jag var för gammal för 2st supa ner mig redlös fester! Så jag stannade o chillade.
Skulle åka till Koh Tao och chilla men båten var full och jag ville bort från ön så jag åkte tillbaka till Koh Samui då jag aldrig riktigt utforskat ön.

Första dagen landade jag i Chaweng som var en turistfälla så idag hittade jag en Crossmotorcykel och ett litet hus i bergen med utsikt över hela jefla ön!
Åkte ett halft varv runt ön och fastnade på ett zoo för fiskar, fåglar och bangaliska tigrar!
Eftersom jag lovat Syrrans grabb Casper att jag skulle fota en tiger stannade jag och tittade på Djurplågerishowen! fi fan stackars djur! hoppas dom gör uppror och äter upp sina plågoandar!
Allt hade varit bra om dom inte hade tvingat tigrarna att uppträda med hjälp av piskor och ringar av eld.
http://www.kosamui.com/attractions/samui-aquarium-tiger-show.htm

Då jag har stor respekt (läs livrädd) för stora djur som kan stampa på dig/äta upp dig så vågade jag inte bli fotad med en tiger! det hade även varit en stor dubbelmorals miss!

Efter en timmes färd kom jag fram till ett djurcenter som hjälper katter/hundar o div djur. Bättrade på min karma genom att skänka pengar o rasta/gosa med en hund som hette Scar.

Har börjat sakna er....
såååå Här kommer en bild till Casper!!!
Det var riktigt svårt att fota och naturligtvis hade jag glömt kameran hemma!!
Iphonen duger i nödfall....

Den största av tigrarna la sig lite nonchalant i matskålen


1 kommentar:

  1. Kom inte hem! Sverige är en bluff, gå inte på den! Som att inte det var nog så har jag börjat jobba på Systembolaget, så Nomis meet your nemesis ;)
    Skaffa en videoblogg så jag/vi kan få lite mer connection och quality-simon-time men kom för fan inte hem! We're not worth it! Och kom ihåg, if Simon can't come to his friends his friends will have to come to Simon, det står till och med i bibeln.

    SvaraRadera